motocykle

Przyczepa motocyklowa to albo przyczepa, która jest używana do przewozu motocykli, albo ciągnięta przez motocykl w celu przewiezienia dodatkowego sprzętu. Nie da się ukryć, że tego typu przyczepki motocyklowe są w dzisiejszych czasach bardzo popularne.

Przyczepy do przewozu motocykli mogą być otwarte lub zamknięte. Mogą być szerokie, dla dwóch maszyn obok siebie, lub wąskie, dla jednej maszyny. Głównymi cechami odróżniającymi je od innych przyczep płaskich lub zamkniętych są gąsienice, które zapobiegają zsuwaniu się kół na boki i wystarczającej liczbie punktów wiązania, aby uchronić motocykl przed ewentualnym przechyleniem.

Producenci przyczep często oferują przyczepy specjalnie zaprojektowane do przewozu motocykli. Zamknięte przyczepy ogólnego przeznaczenia mają tę zaletę, że zapewniają bardziej bezpieczny sposób blokowania zawartych w nich motocykli, utrzymując je poza zasięgiem wzroku i chroniąc je przed wszelkimi warunkami pogodowymi.

Ponieważ jednak są cięższe od otwartych przyczep i powodują większą odporność na wiatr, pociągnięcie przyczepy zamkniętej ogólnego przeznaczenia może zmniejszyć zużycie paliwa pojazdu holowniczego. Odwrotnie, zamknięta przyczepa specyficzna dla motocykla może być zbudowana wystarczająco nisko, aby zmniejszyć opór powietrza. W rezultacie oszczędność paliwa jest lepsza niż holowanie przyczepy ogólnego przeznaczenia.

przyczepki motocyklowe

W sklepach motocyklowych są dostępne przyczepki motocyklowe w różnych rodzajach oraz w różnych kolorach. Składane przyczepy motocyklowe są dostępne w celu przezwyciężenia problemów związanych z przechowywaniem, które mogą uniemożliwić korzystanie z nieskładanej przyczepy, niektóre takie przyczepy są wystarczająco zwarte, aby umożliwić użytkownikowi przenoszenie przyczepy w bagażniku samochodu, gdy nie jest on używany.

Podstawowa konstrukcja przyczepy motocyklowej składa się ze stałej platformy zamontowanej nad jedną lub kilkoma osiami, co wymaga załadowania motocykla poprzez fizyczne podniesienie lub podniesienie jej na rampę na platformę, potencjalnie trudny problem w przypadku ciężkich maszyn turystycznych. Od drugiej połowy XX wieku opracowano wiele różnych stylów przyczep, aby ułatwić załadunek motocykli. Plandeka, w której platforma opiera się na osi, doprowadzając ogon przyczepy do poziomu podłoża odgrywa ważną rolę.

Motocykl jest pchany lub dosiadany na podłoże przyczepy, które w niektórych projektach automatycznie przechyla się do poziomu i blokuje się, gdy ładunek przesuwa się do przodu w punkcie obrotu. Takie konstrukcje wciąż wymagają, aby maszyna była popychana w górę po pochyłej płaszczyźnie.

Dno, w którym platforma jest opuszczana na ziemię zasadniczo poziomo, a motocykl musi być tylko zwinięty lub przejechany przez krawędź platformy i przymocowany do niej, po czym cała platforma i ładunek są podnoszone i zabezpieczane do holowania . Takie konstrukcje wymagają jedynie podniesienia maszyny o grubość platformy, która jest zwykle mniejsza niż 10 centymetrów.

Przyczepy holowane za motocyklami wyróżniają się stosunkowo małymi rozmiarami, szczególnie wąskim rozstawem osi. Są również często stylizowane, aby pasowały do ​​wyglądu motocykla, za który mają być holowane. Ta stylizacja może obejmować ogólny kształt, kształt błotnika, światła i tym podobne. Przyczepy cargo zapewniają dodatkową przestrzeń do przechowywania dla rowerzystów, których motocykle mają mało miejsca.

motocykl

Najpopularniejsze modele są wykonane z włókna szklanego lub aluminium i jeżdżą na dwóch kołach. Przyczepy użytkowe motocyklowe są nieosłonięte, jednoosiowe oraz płaskie. Te przyczepy są przeznaczone do holowania przez motocykl, więc są znacznie mniejsze niż standardowe otwarte przyczepy, które muszą być holowane przez pojazd czterokołowy. Większość przyczep jest holowana przez połączenie piłki i łącznika.

Łącznik jest przymocowany do przyczepy, a zaczep kulowy jest przymocowany do pojazdu holowniczego. Łącznik ślizga się po zaczepie kulowym. Następnie docisk jest przykładany do zacisku, zwykle za pomocą przełącznika lub dźwigni, który zabezpiecza kulkę w łączniku. Po prawidłowym przymocowaniu łącznik będzie miał ograniczony ruch, obracając się głównie w prawo i w lewo, a także nieznacznie przechylając.

Masa całkowita przyczepy nie może przekraczać 150 kilogramów. Przyczepa musi wyświetlać tę samą tablicę rejestracyjną, co pojazd ciągnący – jest to naprawdę bardzo ważne.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here