Wymiana felg na nowe nie musi wiązać się z jakimś stresem czy aby na pewno te felgi, które kupimy będą pasowały. Oczywiście jest jeden warunek, a mianowicie to, że będziemy takie felgi wybierać po rozmiarze zalecanym przez producenta. Jeśli tego nie zrobimy i zaczniemy szukać innych rozmiarów felg to trzeba będzie dokładnie wszytko sprawdzać. Nie da się od tak pójść i wybrać felg powiedzmy piętnastocalowych, które będą miały dokładnie taki rozstaw śrub jak nasze. To wszystko jest o wiele bardziej skomplikowane. To, dlatego wiele osób, jeśli zamienia felgi to wybierają dokładnie takie jak mieli. Wtedy są pewni tego, że wszystko będzie pasowało jak należy i że nie będą mieć żadnych problemów. Jeśli kupimy źle dobrane felgi to się o tym przekonamy dopiero wtedy, kiedy je założymy albo zaczniemy zakładać. To oznacza, że są już używane i często mamy problem ze zwrotem takich felg. Im mniej problemów będziemy mieć tym lepiej, dlatego trzeba uważać, co kupujemy i zwracać uwagę na wszystkie symbole.

Zamiana felg w samochodzie

Najczęściej wygląda to tak, że zamieniamy felgi stalowe na aluminiowe. Mamy piętnastocalowe, ale chcemy mieć większe i co teraz? Teraz trzeba wszystko dokładnie sprawdzić. Pierwsza ważna rzecz jest taka, że trzeba sprawdzić, co przewiduje producent, bo jeśli z piętnastu cali chcemy zrobić osiemnaście to może być problem żeby nawet nisko profilowana opona się tam zmieściła i wszystko pójdzie na marne. Trzeba będzie od nowa dobierać felgi, które będą miały nam pasować.  Wiele osób wybiera felgi po wyglądzie i wydaje im się, że na pewno do nich będą pasowały. Nie zawsze tak musi być. Wystarczy, że mamy model poliftowy i już może być problem z dopasowaniem felgi od modelu z tego samego rocznika, dlatego jeśli będziemy to wszystko sprawdzać to unikniemy często popełnianych błędów. Jeśli nasz rozstaw śrub to 4×108 to taki ma być. Nie może być ani o milimetr w jedną czy drugą stronę przesunięty, bo taka felga nie będzie pasowała, a na pewno tego nie chcemy. Trzeba, zatem czytać dokładnie opisy takich felg, a wtedy na pewno wybierzemy dokładnie to, co nam pasuje. Jest jeszcze jeden bardzo ważny parametr. Felga może mieć dla przykładu 15 cali i rozstaw śrub 4×108, ale coś nam tutaj nie pasuje. Nadal nie chce wejść i nie można jej dobrze osadzić? Czy sprawdzaliśmy oznaczenie ET? Mało, kto zwraca na to uwagę, a szkoda, bo wtedy dowiedzielibyśmy się, że to naprawdę ważny parametr. Felga ma swobodnie wejść na piastę, bo wtedy wszystko będzie zamontowane w bezpieczny sposób, a nam na bezpieczeństwie bardzo zależy.

Katalog z felgami

W łatwy sposób można uniknąć wybrania złego rozmiaru felg. Trzeba po prostu skorzystać ze specjalnego katalogu gdzie wszystko jest bardzo dokładnie opisane. Dowiemy się, jakie maksymalnie duże felgi i opony będą mogły być zastosowane do naszego samochodu i nie ma, co nic więcej kombinować, bo tylko wydamy niepotrzebnie pieniądze. W razie jakiś problemów można również wejść na forum związane z marką samochodu, jaką posiadamy, a tam powiedzą nam jak to wygląda i czy te felgi, które nas tak bardzo interesują można będzie zamontować w naszym samochodzie. Wszystkie samochody mają swoje organicznie, dlatego trzeba uważać, co się montuję. Pamiętajmy, że zmiana felg na większe to też inne parametry licznika kilometrów i co za tym idzie zużycia paliwa. Im szersze tym więcej samochód będzie palił i żeby nas to nie zdziwiło, bo różnica może dochodzić nawet do kilku litrów na sto kilometrów.

Kupujemy felgi do samochodu

Jeśli kupujemy używane felgi do samochodu to trzeba wcześniej sprawdzić, jaki rozmiar będzie nam pasował. Często sprzedawca sam nie jest zorientowany albo popełnił błąd przy pisaniu i my dokładnie to sprawdzamy zanim kupimy felgi do swojego samochodu. To wszystko nie jest aż tak skomplikowane jak nam się wydaje. Jeśli kupujemy nowe felgi to sprzedawca od razu sprawdzi w swoim katalogu czy można je u nas zamontować czy nie. Jeśli można to wybierzemy sobie wtedy odpowiedni kolor i wzór i będziemy bardzo zadowoleni, że mamy nowe felgi w samochodzie. Jeśli felgi będą dobrze dobrane to wygląd samochodu od razu na tym zyska, dlatego jest to takie bardzo dla nas ważne i nie można o tym zapominać. Felg aluminiowych i stalowych jest bardzo dużo, dlatego bez względu na swoje wymagania na pewno coś dopasujemy interesującego. Trzeba tylko przejrzeć wieksozść ofert i wtedy będziemy wiedzieć, co się pojawiło na rynku interesującego. Do każdego samochodu pasuje inny wzór felg albuminowych, dlatego wszystko trzeba dokładnie dopasować.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here