a aucie

Silnik to jedna z najważniejszych części naszego samochodu. O ile znaczna część elementów, na które zwracamy uwagę, to kwestia głównie wizualna, którą można poprawić na rozmaite sposoby, to silnik jest wyjątkowo istotnym elementem.

To właśnie od niego w niemałym stopniu zależy spalanie benzyny bądź oleju napędowego przez nasz samochód, zachowanie auta na dłuższych trasach, radzenie sobie w gorszych warunkach atmosferycznych czy komfort jazdy. W samochodach dostępnych na europejskim rynku znajdziemy mnóstwo rodzajów silników: TDI, TDDI, DTI, DiTD, JTD, W tym artykule przyjrzymy się dokładniej silnikom hdi, ich charakterystyce oraz, co najważniejsze, opiniom użytkowników na ich temat.

Tak naprawdę cały czas mowa jest mniej więcej o tym samym silniku, ponieważ JTD, HDI, DCI, CDI, TDCI, CRDI, CDTI, CTDI czy TDI w modelach koncernu VW, to układy diesla wykorzystujące technologię common rail. Ich charakterystyka jest więc bardzo zbliżona.

Silniki HDI spotkamy głównie w samochodach takich jak Citroen czy Peugeot. Są to z reguły nowoczesne turbodiesle, które wykorzystują technologię potocznie określaną jako bezpośredni wtrysk. Ma on redukować hałas, obniżać zużycie paliwa oraz dodawać mocy. Nazwa pochodzi z języka angielskiego i określenia common rail.

Dawniej silniki diesla stwarzały różne problemy: ryzyko niestateczności obrotów, duży poziom hałasu, wysoki poziom emisji spalin, brak dostatecznej termodynamiki – to tylko kilka z nich. Silniki z grupy common rail, do których należy HDI, oferują poprawę tych parametrów. Takie układy oferują więcej, ale jednocześnie więcej wymagają od potencjalnego użytkownika. Przy tych silnikach trzeba szczególnie dbać o regularne wymienianie oleju oraz o jego odpowiednią jakość. HDI wymagają dobrej jakości oleju napędowego, paliwo nie może zostać zanieczyszczone.

silnik hdi

Silnik HDI – opinie to fraza często wpisywana w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Ludzie szukający nowego auta chcą wiedzieć, czego można się spodziewać po układach HDI. Przyjrzyjmy się więc tym silnikom, ich wadom i zaletom, oraz opiniom, które na ich temat formułują kierowcy, którzy z silnikami HDI mają do czynienia od dłuższego czasu.

Silnik 1.6 HDI to pierwszy układ skonstruowany przez koncern PSA, w którym zastosowano, wielokrotnie przytaczany w tym tekście, bezpośredni wtrysk. Tuż po debiucie jednostka miała moc 109 KM, pojawiła się też nieco słabsza wersja, oferująca 90 KM. Niektóre wersje z czterema głowicami na cylinder są montowane wyłącznie w autach typu van, nie spotkamy więc ich w popularnych sedanach, hatchbackach czy kombi. Tam są nieco inne wersje silnika 1.6 HDI.

A jak w praktyce sprawuje się ta jednostka?

Eksperci są zgodni, że jest to udany silnik. Oferuje dobre osiągi i ma stosunkowo niskie zużycie paliwa. Nie jest to jednak produkt pozbawiony wad. Zdarzają się problemy z turbosprężarką czy też z dwumasowym kołem zamachowym, których naprawa potrafi być naprawdę kosztowna. Problemy te rzadziej występują w 90 KM wersji silnika. Zdarzają się też problemy z układem paliwowym.

Chodzi o kłopoty z rozruchem i uruchomieniem silnika. Przyczyną bywają słabej jakości paliwa. Niektórzy użytkownicy skarżą się też na drgania i hałasy pochodzące m.in. ze skrzyni biegów. Często trzeba się udać z tym problemem do mechanika. Usterki dotykają też łańcuch rozrządu. Silniki 1.6 HDI w wersji 110 KM oferują lepszy komfort jazdy, ale są bardziej awaryjne niż popularne 90 KM.

silnik hdi - opinie

Silnik 2.0 HDI również uważa się za udany układ. Określa się go jako cichy i dynamiczny. Trzeba pamiętać jednak o jego regularnym serwisowaniu. Do najczęstszych problemów z HDI 2.0 należą kłopoty z pompami wysokiego ciśnienia, przepływomierzami powietrza oraz, tak samo jak w wersji 1.6, awarie turbosprężarki i dwumasowego koła zamachowego.

Łańcuch łączący wałki rozrządu także potrafi sprawiać nie najlepsze wrażenie, jednak raczej w samochodach z wysokim przebiegiem. To samo tyczy się filtra cząstek stałych. Układ wtryskowy uznaje się za dosyć trwały element. Zdarzają się problemy z przepływomierzem. Zaletami silników 2.0 HDI są kultura pracy, niskie spalanie, niezłe osiągi oraz niezbyt wygórowane ceny części zamiennych.

Przechodząc do konkretów, jakie auta z układami HDI polecają użytkownicy? Z jakich samochodów wyposażonych w tą jednostkę, kierowca powinien być zadowolony? Często jako polecane auta z HDI wymienia się Citroena C4 I generacji, Citroena C5 II generacji, Forda Focusa II, Forda C-Max’a, Mazdę 3, Peugeota 308, Suzuki SX4 czy też Volvo S80.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here