audi a3 - jaki silnik

Audi a3 to model samochodu, który jest w Polsce bardzo popularny. Wielkością jest to konkurent golfa, dlatego sprzedaje się bardzo dobrze. Samochód nie jest za duży, ale również nie jest za mały, dlatego do miasta, ale i na wieś bardzo dobrze się nadaje. Do tej pory można zobaczyć jeżdżące pierwsze modele audi a3 które mają po przeszło dwadzieścia lat. To pokazuje jak trwałe są to samochodu i jeśli ktoś, chociaż trochę o nie dba to może się nimi cieszyć przez długi czas.

Diesle w audi a3

W Polsce najpopularniejszymi silnikami w audi a3 są diesle. Dawniej były to diesle 1,9 o mocy 90 koni mechanicznych. Później ta moc rosła, ale nie aż tak znacząco. Ostatnie modele na pompowtryskiwaczach miały moc 130 koni mechanicznych, dzięki czemu były w tych samochodach oszczędne, ale również dawały przyjemność z jazdy. Od samego początku odradzało się kupowanie samochodu z silnikiem 2,5 tdi, który miał moc nawet 180 koni mechanicznych, ale był strasznie awaryjny.

Lepiej byłoby mieć mniejszą i słabszą jednostkę, ale taką, która na spokojnie wtrzyma bardzo duże przebiegi. Później wprowadzono modele 2.0 140 i 170 koni mechanicznych, które niestety, ale były awaryjne. W nowszych modelach po 2012 roku jest już z tym o wiele lepiej, dlatego jeśli ktoś decyduje się na innego diesla jak 1,9 to musi kupować nowsze samochody, a wtedy nie będzie miał z nimi problemów.

W nowszych modelach pojawiły się również silniki 1,6 o mocy 105 koni mechanicznych. Osoby, które pamiętają starsze czasy golfa II to wiedzą, że o tej pojemności już siniki były. Te akurat charakteryzują się wytrzymałością i niskim zużyciem paliwa. Na pewno warto rozważyć diesla, jeśli jeździmy dużo po trasach. W mieście ze względu na filtry cząsteczek stałych nowe modele przysparzają sporych problemów.

audi a3 diesel

Benzyny w audi a3

Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, który z silników benzynowych idealnie nadaje się do tego modelu audi, ponieważ wszystko zależne jest od tego, jakie mamy oczekiwania. Można wybrać sobie silnik 1,6 który ma sto koni. Nie jest demonem prędkości, ale za to jest bezawaryjny. Do dzisiaj w nowszych modelach jest on montowany. Nie daje radości z jazdy, ale nie trzeba odwiedzać warsztatów żeby go ciągle naprawiać.  W dzisiejszych czasach nie jest łatwo znaleźć modele, które mają takie silniki, a tutaj Audi właśnie coś takiego ma.

Takim optymalnym sinikiem w pierwszej generacji A3 był ten o pojemności 1,8. Oferował moc zaczynającą się od 125 koniach, a kończyło się to na 224 koniach mechanicznych. Taka moc dawała niesamowite osiągi. W najmocniejszym wydaniu było to nieco ponad sześć sekund. Według specjalistów w tym samochodzie można zrobić nawet 450 koni mechanicznych i to bez żadnych problemów, a zatem silnik ma ogromny potencjał. Można powiedzieć, że to jest najlepszy silnik do audi a3 jaki wymyślono i jeśli komuś zależy na trwałości jak i na niskich zużyciu paliwa to powinien taką jednostkę wybrać.

Niestety w późniejszych latach pojawiły się silniki TFSI i FSI. Plusem silników jest moc z małej pojemności, ale minusem jest niestety trwałość. Dotyczy to głównie pierwszych lat produkcji, dlatego trzeba być bardzo ostrożnym przy zakupie takich samochodów żeby nie było później żadnych problemów. Charakteryzują się ogromnym zużycie oleju silnikowego.

Fabryczna norma dochodzi do dwóch litrów na tysiąc kilometrów, a zdarza się, że jest to o wiele więcej.  Najmocniejsze audi a3 ostatniej generacji ma przeszło trzysta pięćdziesiąt koni mechanicznych i wtedy takim samochodem można się poruszać jak typowym sportowym samochodem. Wiele osób na takie szybkie modele się decyduje, bo dają mnóstwo przyjemności z jazdy.

audi a3

Zakup audi a3

Problem z awaryjnością silników jest w przebiegu. Polska słynie z tego, że nie kupujemy tutaj samochodów, które mają więcej niż dwieście tysięcy kilometrów przebiegu. Problem w tym, że mało, który samochód ma mniej, kiedy do nas przyjedzie. Tym bardziej, jeśli będzie to dotyczyło samochodu, który ma silnik diesla. Te trzydzieści tysięcy w rok to jest norma dla takiego samochodu, a zatem jeśli ma dziesięć lat to łatwo sobie to obliczyć.

Zdarzają się samochody, które mają małe przebiegi, ale taki samochód jest o wiele droższy o modelu, który nas interesuje. Często trzeba zapłacić dwa razy tyle za taki samochód. Opłaca się to zrobić, ale mało, kto się na to zdecyduje. My szukamy małego przebiegu i niskiej ceny, a tego nie da się niestety połączyć.

Trzeba sobie to uświadomić, a wtedy nie będziemy aż tak narzekać na silniki diesla w nowych Audi, ponieważ inne kraje nimi jeżdżą i nikt nic złego na ten temat nie mówi.

[Głosów:2    Średnia:3/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here