budowa samochodu

Wydawać by się mogło, że samochód to dzisiaj nie jest coś trudnego, co można zrobić. Niektóre osoby decydują się samodzielnie tworzyć samochody w swoich garażach, ale większość z nas nigdy by sobie z tym nie poradziła. Wystarczy tutaj opisać sam silnik. Nawet te osoby, które same robią przeróżne samochody nigdy nie biorą się za silnik. Stworzenie silnika to wyższa szkoła, długie badania i miliony dolarów.

Można czasami nawet mówić o miliardach dolarów. To nie jest tak, że da się rozłożyć kilka silników i na tej podstawie uda nam się stworzyć ten jeden, który u nas będzie działał. Nawet duże koncerny wymieniają się silnikami i dlatego dzisiaj silniki tego samego producenta można spotkać w modelach francuskich, włoskich i japońskich. Tak to właśnie działa, dlatego jeśli chodzi o silnik to nie ma tutaj żadnych szans na jakieś własne kombinacje.  Za dużo to kosztuje i potrzebna jest do tego bardzo duża wiedza.

Karoseria samochodu

Budowa karoserii jest o wiele łatwiejsza, a tym bardziej dzisiaj, kiedy dostępne są materiały. Najłatwiej jest robić karoserię z żywicy. Można wtedy tworzyć dowolne kształty. Producenci samochodów stawiają na stal albo na plastik. W wielu samochodach dzisiaj mamy plastikowe błotniki i maskę.

Ma to swoje wady i zalety, dlatego jednym się to podoba, a innym nie. Karoseria zbudowana jest z wielu elementów. Dawniej karoserie były o wiele bardziej wytrzymałe, bo były budowane z mocniejszych materiałów. Dzisiaj się na wszystkim oszczędza, dlatego pojawia się wspomniany plastik.

drzwi do aut

Podwozie samochodu

Dawniej podwozie samochodu opierało się na ramie. Rama to było coś na wzór szyny, dlatego można było do tego wszystko przykręcić. Samochód był stabilny i bardzo wytrzymały, ale dzisiaj sytuacja się zmienia i budowa samochodu ma być prosta i tania. Niektóre z samochodów terenowych nadal są na ramie, dlatego jeśli zależy nam na trwałym samochodem to takie auto trzeba wyszukać.

Podwozie samochodu wykonane jest z różnych materiałów, ale często oszczędzając producenci go nie zabezpieczają. Oznacza to, że za kilka lat mogą pojawić się dziury. Najgorsi pod tym względem są Japończycy, którzy tworzą samochody, które po kilku latach rdzewieją. Wydaje się to niemożliwe jak na japońską precyzje, ale wszędzie są oszczędności.

Elektronika w samochodzie

Dzisiaj wszystkie samochodu opierają się na elektronice. Budowa samochodu to właśnie ta wszechobecna elektronika. To oznacza, że bez tego nie będzie samochód chciał ruszyć z miejsca. Obecnie montuje się coraz więcej i więcej urządzeń, dlatego samochody z jednej strony stają się coraz bardziej bezpieczne, bo zaczynają myśleć za nas kierowców, ale z drugiej strony coraz bardziej awaryjne.

Nie ma złotego środka, dlatego jeśli chcemy mieć super samochody, które same hamują, jeżdżą, wykrywają niebezpieczeństwo na drodze to trzeba się liczyć z montowaniem ogromnej ilości elektroniki. Nie będzie jej mniej tylko z biegiem czasu będzie jej coraz więcej. Jeśli ma to poprawić bezpieczeństwo to na pewno warto w to inwestować. W pewnym momencie będziemy jechać tyle ile jest na znakach, bo samochód to odczyta. Właśnie, dlatego takie rozwiązanie zwłaszcza w Polsce gdzie giną tysiące osób ma ogromne znaczenie.

schemat auto

Zawieszenie samochodu

To wpływa na bezpieczeństwo, dlatego mamy amortyzatory i sprężyny. To wszystko musi być tak zgrane żeby samochód dobrze trzymał się na proste jak i na zakrętach i trzeba skonfigurować wszystko w odpowiedni sposób.  We francuskich samochodach można spotkać zawieszenie tak zwaną tylną belkę skrętną. Amortyzuje to bardzo dobrze wszystkie uderzenia, ale trzeba pilnować tego żeby zawieszenie się nie zepsuło, bo wtedy jego naprawa jest kosztowna.

W nowszych modelach można spotkać również zawieszenia hydrauliczne i pneumatyczne. Wszystko po to żeby komfort jazdy był na bardzo wysokim poziomie. Wtedy my użytkownicy takich samochodów będziemy o wiele bardziej zadowoleni i właśnie o to chodzi. Z trwałością pneumatyki czy hydrauliki bywa bardzo różnie i często nawet światowe i znane marki sobie z tym nie radzą. W zawieszeniu jest mnóstwo elementów, które na dziurach się wybijają.

Naprawa takiego zawieszenia ze względu na tak dużą ilość elementów jest droga i skomplikowana. Firma, która się tym zajmuje musi się na tym bardzo dobrze znać. Wtedy są z tego najlepsze efekty, dlatego trzeba zawsze z takimi naprawami jechać do kogoś znanego i znającego się na tym wszystkim. Zawieszenie wpływa na bezpieczeństwo i trzymanie się na drodze, dlatego ma to tak bardzo duże znaczenie podczas jazdy.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here